Tekst på vej om tillidsskabende contra tillidsbaseret ledelse (det sidste er ofte til dels naivt - tillid gængældes med tillid, ja, men ofte ikke tilstrækkeligt. At vise tillid er en del af at skabe mere tillid, men kan sjældent stå alene).

Medarbejdernes tillid til dig

Tilliden til dig bliver selvfølgelig større, hvis du ikke lyver og i det hele taget opfører dig ordentligt, men glemt alt om at give dig selv moralske påbud. De holder ikke en meter i pressede situationer.

Det gælder om at undgå pressede situationer. Pres er en indre følelse, mindre indre pres er en vej frem. læs bogen "Hvem vil gøre dig glad?"

Men faktisk er det ikke særligt tillidsvækkende, hvis man tænker for meget på, at man ønsker at modtage loyalitet og tillid fra andre, der skal være balance, så man også giver tillid til andre.

Hvis du virkelig ønsker tillid fra dine medarbejdere, så sørg for, at de kan have tillid til hinanden. Hvis du søger for et godt menneskeligt arbejdsmiljø, så vil du ikke blot få tillid, du vil sandsynligvis også få taknemmelighed til gengæld. Og det behøver ikke at være dyrt at skabe mere tillid mellem medarbejderne indbyrdes.

Medarbejdernes tillid til hinanden

Tekst og link til slideshow på vej

kommentar >>

 

 for   medarbejdere